Pembrokeshire - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Pembrokeshire - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Pembrokeshire

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

De zon wekte ons vanmorgen enthousiast! Dat was perfect voor de dag die we gepland hadden. Pembrokeshire National Park... een stukje van het kustpad lopen in de buurt van Newport (Wales heeft twee Newports, maar het was die aan de kust ;-) )

We parkeerden de auto bij Parrog en omdat het eb was hoefden we niet uit te wijken naar de hoger gelegen route voorbij vloed. :-D Het pad begon vlakbij zee en op zeeniveau. Al kronkelend volgde het pad de kustlijn totdat we op de klif liepen. Prachtige vergezichten, steile kliffen... Meeuwen scheerden soms rakelings vanuit de kliffen over onze hoofden. Magnifique!!!

Op een gegeven moment leidde een trap ons naar een strandje waar we eerst wat aten en daarna? Tja toen moesten ze weer zo nodig het water in... Brrr. Een echtpaar sprak mij aan en vond het geweldig dat de jongens tenminste geen wetsuit droegen. Ze vonden ze moedig... Oké. Ik vond gek de juiste benaming. Hahaha.

Na een paar uur waren we terug bij de auto. Alles weer ingeladen om naar een speciale baai te gaan, Ceibwr Bay. Hier leven een paar zeehonden, maar ze kunnen spotten was geen garantie zei de dame van de plaatselijke VVV. Na wat gebakkelei, ik gaf te laat aan een bepaalde weg in te willen kwamen we bij exact de goede baai aan. YEAH!!! En dat zonder exacte positie.

De jongens zagen de rotsen en kliffen als speeltuin. Af en toe best eng... Arjan spotte twee zeehonden en wees ons er op. En ja hoor... ook wij zagen een zeehond. Hij speelde heerlijk in de golven, vlak voordat deze op een klif stuk sloegen. Ik weet dat we ze in Nederland ook hebben, maar dit was wel anders. Hij zwom een hele tijd dichtbij en toen ging hij verder weg. WAUW!

De rest van de week is hetzelfde weer voorspeld, dus hopelijk kunnen we nog wat strekkende en hoogtemeters maken.

• 02 Mei 2017 - 21:20

(Oma):

Wat een mazzel dat het weer meewerkte. En die kinderennsporen echt niet dat steenkoude water, moet er niet aan denken. Maar ja zij hebben het in ieder geval naar de zin.
    Gelukkig hebben jullie nog wat dagen voor de boeg....
    Geniet ze! En de foto's zie ik morgen wel.......

Joyce

Enige vrouw in 5-koppig gezin ;-) Niet altijd een luxe positie. LOL Kids nu 6, 9 en 12. We houden alle vijf van het buitenleven. Soms kamperen, soms in appartement maar dan alleen voor overnachting. Bergen en meren trekken het hardst aan ons... Wonen aan zee en zoeken deze graag ook op. Verhalen schrijf ik, dus de heren kunnen aan de bar een andere versie van dezelfde gebeurtenis vertellen :-D

Actief sinds 20 April 2017