Dinas Head - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Dinas Head - Reisverslag uit New Quay, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Dinas Head

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

03 Mei 2017 | Verenigd Koninkrijk, New Quay

De zon wekte ons weer en bleef de hele dag... Gisteren was al besloten, dat er vandaag weer gewandeld zou worden dus zochten we een rondje uit. Bij Dinas Head dus.

Omdat vanmorgen weer eens een was gedraaid moest worden kwamen we om lunchtijd bij het startpunt aan. Een parkeerplaats waar ze de bestuurder vertrouwen dat hij (zij in ons geval) het parkeergeld in  de daarvoor bestemde box doet... De heren zijn met volle magen gezelliger ;-) Eerst dus maar broodjes gegeten en wat gedronken. Het werd snel duidelijk dat het briesje een stevige wind was... Geen probleem, maar ik deed wel mijn jack aan. Uiteraard liepen er kinderen met blote armen. Hmmm. Ze hoorden nog bij ons ook!

Ook deze parkeerplaats begon op zeeniveau. Nu waren het trappen die ons snel op de klif leidden! Goed voor de beenspiertjes. (Overigens stapte Wouter vanmorgen met stramme beentjes uit bed. Zo schattig :-) )

De wind vergezelde ons het grootste gedeelte. Slechts af en toe liepen we in de luwte. De uitzichten waren weer fenomenaal... Prachtige kliffen, rotsen, bloemen en broedende vogels. De zee hoorde je beuken tegen de rotsen...

Op ons keerpunt was een uitstekende rots. Een Engelse dame maakte ons erop attent dat deze in de luwte lag. Nou inderdaad zeg. Een heerlijk plekje met uitzicht en uit de wind. Tijd voor een pauze!

De terugweg konden we deels anders lopen, dit was minder spectaculair qua smalle paadjes. De uitzichten  echter waren daar ook top.

Al met al een heerlijke middag op de been. Zojuist weer gegeten en tja... de jongens willen nog graag een keer de bergen in. Dat mag ik dus gaan uitzoeken...

• 03 Mei 2017 - 20:51

(Oma):

Volgens mij is het daar helemaal toppie. Willen de jongens nog wel naar huis? Het is genieten met volle teugen volgens mij. Weer een vakantie met mooie herinneringen.

Joyce

Enige vrouw in 5-koppig gezin ;-) Niet altijd een luxe positie. LOL Kids nu 6, 9 en 12. We houden alle vijf van het buitenleven. Soms kamperen, soms in appartement maar dan alleen voor overnachting. Bergen en meren trekken het hardst aan ons... Wonen aan zee en zoeken deze graag ook op. Verhalen schrijf ik, dus de heren kunnen aan de bar een andere versie van dezelfde gebeurtenis vertellen :-D

Actief sinds 20 April 2017