Tom y mur - Reisverslag uit Porthmadog, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Tom y mur - Reisverslag uit Porthmadog, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Tom y mur

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 April 2017 | Verenigd Koninkrijk, Porthmadog

Vanmorgen wekte de zon ons niet en er was lichte regen voorspeld. We hebben dus rustig ontbeten voordat we plannen gingen maken. Ondertussen draaiden we een wasje. Best duur £ 7,50

Een rekje opgehangen aan een van de vele deuren en vervolgens alles gepakt voor een rondwandeling.

Tom y mur moesten we eerst zien te vinden en dat bleek niet echt eenvoudig! Plaatsje in de buurt gevonden, maar toen nog de P bij het startpunt. AAAAHHH. Het weggetje stond niet in het navigatiesysteem en het duurde even voordat we doorhadden dat de -in onze ogen- oprit een weggetje was en geen oprit.

Aan dat weggetje was de P gelegen... Van daar werden we gelijken de weilanden ingestuurd tussen de schapen en hun lammeren en hun.... sh.. My goodness! Daar lag veel!!!

Al vrij snel kwamen we de eerste overblijfselen uit de Romeinse tijd tegen. Een boerderij met stal. De oude weg was op sommige stukken ook goed zichtbaar. Hindernissen zoals hekken worden op verschillende manieren overwonnen. Een deurtje, met behulp van een opstapje, maar ook een trapje gemaakt van twee ladders. De schapen kunnen er dan wel niks mee, maar wij wel.

De sporen van sneeuw (?) of regenval is af en toe wel duidelijk. De grond is dan op zijn zachst gezegd drassig te noemen, maar op sommige stukken staat het water 30cm hoog en moeten we een stukje om willen we droge(re) voeten houden.

Na het stuk met de romeinse overblijfselen zochten we ons eigen weg. Dit had wel wat onaangename cadeautjes zoals schrammen op onze onderbenen van een kleine struik die de heuvels bedekten. Dit is ook mede de oorzaak dat de schapem hier sluik haar hebben en geen krulletjes! Met dit sluike haar blijven ze niet haken in de struiken.

Een paar uur heerlijk gewandeld en de lichte regen? Die hebben we overgeslagen.

• 24 April 2017 - 19:17

(O)ma:

Rustig ontbeten met voor de jongens porridge? Toch maar wasje met de hand dan.....

Joyce

Enige vrouw in 5-koppig gezin ;-) Niet altijd een luxe positie. LOL Kids nu 6, 9 en 12. We houden alle vijf van het buitenleven. Soms kamperen, soms in appartement maar dan alleen voor overnachting. Bergen en meren trekken het hardst aan ons... Wonen aan zee en zoeken deze graag ook op. Verhalen schrijf ik, dus de heren kunnen aan de bar een andere versie van dezelfde gebeurtenis vertellen :-D

Actief sinds 20 April 2017