Red kites - Reisverslag uit Rhayader, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu Red kites - Reisverslag uit Rhayader, Verenigd Koninkrijk van Joyce Hoog - WaarBenJij.nu

Red kites

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 April 2017 | Verenigd Koninkrijk, Rhayader

Vanmorgen zijn Arjan, Wout en Flor gaan zwemmen. Ik deed met Xan de was en maakte plannen voor de middag. (Per volwassene zijn slechts twee kinderen toegestaan.)

De 'red kite' (rode wouw) staat symbool voor Wales. Jaren geleden waren er ongeveer 60, inmiddels zo'n 600! Uiteraard is dit het werk van o.a. wildbeheer, maar ook van toeval. Doordat men het slachtafval uitreed over de velden kregen zij meer overlevingskansen.

Nu kan je ze hier in de wijde omtrek dan ook spotten. Ons leek het gaaf om bij het voederen te zijn. Nou en gaaf is het....

Binnen no time was er een enorme groep rode wouwen die cirkelden, doken en allerlei manoeuvres uithaalden om aan wat eten te komen! Xan maakt graag foto's, dus ik had twee plekken in de 'hide tower' geregeld. De normale 'hide' is laag en iets verder van het voederen gelegen.

Al die vogels... het was echt indrukwekkend. Ze fotograferen was een ramp. Haha. Ze wachten niet totdat wij ze scherp in beeld hadden. Na afloop met iemand van de boerderij gesproken en weer wat op ons "wish-to-see" lijst gezet!

Van deze man kregen we de tip om door de Elan Valley te rijden en naar de waterbekkens en overlopen te gaan. Arjan zag zichzelf al werken voor de Britse onderneming van zijn werkgever...

De jongens wilden graag in een rivier spelen, dammetje bouwen. Dit werd uiteindelijk over de stenen lopen. Wout haalde al vrij snel een nat voetje, dus toen kon Floris niet achterblijven en deed hetzelfde. En Xan dan? Nou... die overtrof zijn broertjes door vol op zijn gat te gaan. Hij riep gelijk naar mij, dat ik niet mocht lachen. Helaas dat was te laat. Ik stond dubbelgeklapt van het lachen foto's te schieten. Arjan was terug bij de auto, maar wist gelijk hoe laat het was toen hij mij hoorde gieren van de lach. Dat werd voor Xander met z'n blote kont in de auto. Oké, tegen de kou kreeg hij mijn poncho, is met wol gevoerd. (Vond ie kriebelen. Hahaha.)

Vanuit Elan heb ik Truus gepest en Ar over de bergweg gestuurd. 15km korter en véél mooier. Smalle wegen, geen vangrailing, soms schapen op de weg, maar bovenal: schitterende vergezichten!!! Echt enorm van genoten.

P.S. De hele dag was serieus regen voorspeld en alleen op de bergweg hebben we 5 à 10 minuten regen gehad.

• 01 Mei 2017 - 07:34

(O)ma:

Dus het was wauw wouw. Geslaagde dag en veel gedaan merk ik. En je mag toch je oudste zonnige uitlachen hahaha . Arm kind koud en nat. En dan je man ook nog pesten. Leuke vakantie noemen ze dat.....
    Wel foto's gemaakt van vergezichten?

PS waterpomp van Jacques voor tuin kopen we is maar 50 euro en ziet er goed uit. Gisteravond kreeg Martin foto toegestuurd.

Joyce

Enige vrouw in 5-koppig gezin ;-) Niet altijd een luxe positie. LOL Kids nu 6, 9 en 12. We houden alle vijf van het buitenleven. Soms kamperen, soms in appartement maar dan alleen voor overnachting. Bergen en meren trekken het hardst aan ons... Wonen aan zee en zoeken deze graag ook op. Verhalen schrijf ik, dus de heren kunnen aan de bar een andere versie van dezelfde gebeurtenis vertellen :-D

Actief sinds 20 April 2017